Star Wars: Armada
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-20%
Le deal à ne pas rater :
-20% Récupérateur à eau mural 300 litres (Anthracite)
79 € 99 €
Voir le deal
anipassion.com

Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG

4 participants

Aller en bas

Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG Empty Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG

Message par ZaZ Lun 16 Nov 2020 - 20:16

News ici : https://www.atomicmassgames.com/special-announcement
Je sais pas trop si ça nous impacte pour la traduction, je ne pense pas vu que Asmodée reste en charge de la distribution
November 16, 2020
Atomic Mass Games Takes Its First Steps Into The Star Wars Miniatures Games Galaxy

Development of Star Wars X-Wing, Star Wars Armada, and Star Wars Legion Moving from Fantasy Flight Games to Asmodee’s Miniatures Games-Focused Studio

SEATTLE, WA, November 16, 2020- In a strategic reorganization of its Star Wars miniatures titles, Asmodee is announcing today that oversight of its three Star Wars miniatures titles will be moving to their dedicated miniatures games studio, Atomic Mass Games.

Development of all future miniatures games will be handled by Atomic Mass as well. The move to a specialty studio positions Asmodee’s miniatures titles for even greater success in the future.

“Atomic Mass is committed to bringing people together through fun games, and Star Wars has been bringing people together through the power of myth and story for over 40 years,” Steve Horvath, Head of US Publishing, said. “Combining their talent with the strength of our current Star Wars games and the limitless possibilities of a galaxy far, far away is going to lead to incredible new experiences for tabletop gamers and Star Wars fans to enjoy.”

Simone Elliott, who has shepherded Fantasy Flight’s relationship with Lucasfilm Licensing since 2015, will lead Atomic Mass Games during this time of expansion as Head of Studio. Will Shick assumes primary creative oversight as Head of Product Development. Joining them will be key members of the teams involved in the creation and evolution of Fantasy Flight’s current Star Wars miniatures games, Star Wars X-Wing, Star Wars Legion, and Star Wars Armada.

About Atomic Mass Games

Composed of veterans from the tabletop miniatures games industry, Atomic Mass Games is committed to delivering immersive lifestyle hobby games that combine industry leading tabletop miniatures and fast, fun, kinetic game rules to create lifelong collectors and players.

About Asmodee USA

Asmodee USA is a sales, marketing, and distribution arm of the global Asmodee Group, a leading international company dedicated to bringing great games and amazing stories to all corners of the world. Asmodee USA represents the strongest portfolio of board games in the industry, including such favorite titles as CATAN®, Ticket to Ride, Spot It!, Pandemic, Just One, Dixit, Dead of Winter, and many more.

About Asmodee Group

Asmodee Group is a leading international games publisher and distributor committed to telling amazing stories through great games with over 34 million games sold in more than 50 countries. Through our portfolio of iconic game titles, including CATAN®, Ticket to Ride, Pandemic, Dobble/Spot it!,Arkham Horror, Splendor, KeyForge, and Star Wars: X-Wing, we create a dynamic transmedia experience for players across a variety of digital and physical platforms. Asmodee also creates inspiring and innovative products in partnership with leading entertainment and technology companies. Asmodee operates in Europe, North America, South America and Asia and is headquartered in Guyancourt, France. Learn more at corporate.asmodee.com.

Press Contact – For any press inquiries, please email press@atomicmassgames.com
ZaZ
ZaZ

Messages : 700
Date d'inscription : 22/01/2018
Localisation : Perpignan/Lyon

https://discord.gg/YycjdnZSYV

Revenir en haut Aller en bas

Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG Empty Re: Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG

Message par Dorianbre Lun 16 Nov 2020 - 20:35

Wow...
Je trouvais FFG très bon dans le gamedisign...je vois pas pourquoi ils les dégagent...
Les erreurs venaient de asmodé pas de ffg...
Dorianbre
Dorianbre

Messages : 54
Date d'inscription : 14/01/2019
Localisation : Grenoble

Revenir en haut Aller en bas

Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG Empty Re: Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG

Message par TahlO Lun 16 Nov 2020 - 22:00

Juste une question, ça va changer quelque chose pour les achat ?
J'imagine qu'on ne pourra plus commander sur le site de FFG

TahlO

Messages : 5
Date d'inscription : 12/11/2020

Revenir en haut Aller en bas

Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG Empty Re: Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG

Message par Major Daum Mar 17 Nov 2020 - 18:30

Woaw. Je vois ça comme une très mauvaise nouvelle, qui suit une suite de "petites" mauvaises nouvelles.

FFG, s'ils ne sont pas exempt d'erreurs (Les joueurs d'X-wing sont encore traumatisé par les règles des gros vaisseaux et des flottes qui les spammaient, alors que c'était gros comme une maison. Et c'est le cas de le dire), étaient quand même très bon sur le design, comme le dit Dorian.

FFG avait plus d'une raison d'être attaché à Armada. C'était un des bébés de Christian Petersen, le fondateur de la boite (et le papa de Twilight Imperium, un homme de goût, donc). Il a quitté la boite 2/3 ans après le rachat par Asmodée (un classique), et les modifications de fond ont commencé à partir de là (fin du support clientele, départ de quelques anciens notables, ralentissement des nouveaux projets).

Asmodée continue sa restructuration. Si on doit juger à l'aune des décisions déjà prise, ce n'est pas très cool pour Armada, qui souffre de l'image du "petit jeu secondaire" de la license.

Je ne veux pas être défaitiste, et je continuerai d'acheter ce qu'ils sortent tant que c'est bon. Mais je ne suis pas optimiste sur l'avenir. Alors que les promesses concernant Clone Wars m'avaient rassuré. Et pourtant la période ne m'intéresse pas du tout.
Major Daum
Major Daum

Messages : 304
Date d'inscription : 17/01/2018

Revenir en haut Aller en bas

Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG Empty Re: Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG

Message par ZaZ Mar 17 Nov 2020 - 18:57

PierreOh explique ici que ça changera sans doute pas grand chose sur la traduction d'Armada en FR :
ZaZ
ZaZ

Messages : 700
Date d'inscription : 22/01/2018
Localisation : Perpignan/Lyon

https://discord.gg/YycjdnZSYV

Revenir en haut Aller en bas

Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG Empty Re: Armada change de producteur ? Atomic Mass Games remplace FFG

Message par Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum